Grupa ``Biedronki 1`` i ``Biedronki 2``
Realizowana podstawa: Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego nr 1
Realizowany program: „Od przedszkolaka do pierwszaka” autorstwa Iwony Brody
Wykorzystywane metody i formy pracy: elementy Paula Denisona, elementy metody Glenna Domana, rewalidacyjna terapia czynności małej motoryki RTC-MM, metoda Dobrego Startu, M. Bogdanowicz, gimnastyka Kniessów, gimnastyka twórcza według C. Offfa i R. Labana, praca z programem komputerowym EDU-3 Multimedia cz. 1,2,3,4, metoda pedagogiki zabawy KLANZY, zajęcia sensoryczne do programu „ Sensor”, program TUS- trening umiejętności społecznych, zajęcia z teorii umysłu z psychologiem, kreatywna matematyka z wykorzystaniem gier i sensoryki, elementy dramy, zajęcia plastyczne, zajęcia przyrodnicze, zajęcia z samoobsługi.
Wszystkie dzieci korzystają z przygotowanej raz w roku diagnozy funkcjonalnej opartej na Profilu PsychoedukacyjnymE.Schoplera. W odniesieniu do diagnozy każde dziecko ma przygotowany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny odnoszący się indywidualnych potrzeb dzieci. W skali miesiąca nauczyciele w grupach monitorują realizację podstawy programowej oraz postępy dzieci w indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych.
Najważniejsze umiejętności dzieci, których uczą się dzieci w przedszkolu:
- Być samodzielnym: samodzielnie się załatwiać, jeść posiłki, przebierać i ubierać się.
- Poprawnie się zachowywać w grupie.
- Brać udział w różnych zajęciach.
- Komunikować się werbalnie.
- Rozumieć wiele pojęć.
- Rozumieć zasady zabaw i gier w tym zespołowych.
- Rozumieć stany emocjonalne i odpowiednio reagować w różnych sytuacjach.
- Przestrzegać zasad bezpieczeństwa i być ostrożnym.
- Wyciągać wnioski.
Grupa ``Biedronki 1`` i ``Biedronki 2``
Wychowawcy grup Biedronki 1 i Biedronki 2 : Marzena Terlecka-Kuc oraz Karolina Bartoszewicz
Terapeuci wspomagający: Justyna Grębowiec
Realizowana podstawa: Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego nr 1
Realizowany program: „Od przedszkolaka do pierwszaka” autorstwa Iwony Brody
Wykorzystywane metody i formy pracy: elementy Paula Denisona, elementy metody Glenna Domana, rewalidacyjna terapia czynności małej motoryki RTC-MM, metoda Dobrego Startu, M. Bogdanowicz, gimnastyka Kniessów, gimnastyka twórcza według C. Offfa i R. Labana, praca z programem komputerowym EDU-3 Multimedia cz. 1,2,3,4, metoda pedagogiki zabawy KLANZY, zajęcia sensoryczne do programu „ Sensor”, program TUS- trening umiejętności społecznych, zajęcia z teorii umysłu z psychologiem, kreatywna matematyka z wykorzystaniem gier i sensoryki, elementy dramy, zajęcia plastyczne, zajęcia przyrodnicze, zajęcia z samoobsługi.
Wszystkie dzieci korzystają z przygotowanej raz w roku diagnozy funkcjonalnej opartej na Profilu PsychoedukacyjnymE.Schoplera. W odniesieniu do diagnozy każde dziecko ma przygotowany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny odnoszący się indywidualnych potrzeb dzieci. W skali miesiąca nauczyciele w grupach monitorują realizację podstawy programowej oraz postępy dzieci w indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych.
Najważniejsze umiejętności dzieci, których uczą się dzieci w przedszkolu:
- Być samodzielnym: samodzielnie się załatwiać, jeść posiłki, przebierać i ubierać się.
- Poprawnie się zachowywać w grupie.
- Brać udział w różnych zajęciach.
- Komunikować się werbalnie.
- Rozumieć wiele pojęć.
- Rozumieć zasady zabaw i gier w tym zespołowych.
- Rozumieć stany emocjonalne i odpowiednio reagować w różnych sytuacjach.
- Przestrzegać zasad bezpieczeństwa i być ostrożnym.
- Wyciągać wnioski.