ROZWIJANIE ARTYKULACJI
ZESTAW Z LITERKAMI I RYMOWANKAMI
Zestaw służy do osłuchania się z wymową poszczególnych głosek. Do każdej głoski przyporządkowano wierszyk rymowankę. Wierszyk należy odtwarzać na płycie audio dołączonej do zestawu. Dziecko słucha a następnie podejmuje próbę wymawiania poszczególnych głosek.
ZESTAW – SAMOGŁOSKI
Zestaw składa się z plansz przedstawiających poszczególne samogłoski oraz połączenia samogłosek w różnych konfiguracjach. Zestaw znacznie usprawnia rozwój pierwszych wokalizacji, pomaga w budowaniu pierwszych słów. Do zestawu dołączono płytę audio na której nagrane są poszczególne dźwięki. Samogłoski przygotowano w dużym formacie oraz rzucającym się w oczy kolorze czerwonym.
BUDOWANIE ZASOBU SŁOWNIKA
ZESTAW – CZASOWNIKI
Czasowniki – plansze – przedstawiające czynności. Zestaw przygotowany jest w formie obrazkowej i wyrazowej. Każdy obrazek przedstawia daną czynność i ma odpowiednik w wyrazie. W skład zestawu wchodzi: 15 sztuk czasowników oraz 15 sztuk wyrazów. Wyrazy będą pomocne w dalszej nauce czytania, szczególnie przy tworzeniu zdań.
ZESTAW – PRZYMIOTNIKI
Poprzez przymiotniki dokonujemy oceny np.: ładny – brzydki, określamy takie cechy, jak barwa, kształt, objętość, ciężar, itp. Chodzi tu o ukierunkowanie spostrzeżeń dzieci i doskonalenie analizy spostrzeżeniowej przedmiotu przez świadomość tego, ze przedmiot posiada różne własności, które można nazwać i określić. Poprzez przymiotniki następuje poznanie zróżnicowanych wartości, określeń i porównywanie różnych wartości zmysłowych.
Przymiotniki – kolory – przygotowane są w formie obrazkowej i wyrazowej. W zestawie znajduje się 16 plansz z kolorowymi plamami oraz 16 wyrazów odpowiedników wyrazowych przedstawionych na planszach kolorów. Plansze są formatu A4.
ZESTAW – STANY EMOCJONALNE
Stany emocjonalne – 5 plansz przedstawiających stany emocjonalne na przykład: radość, strach, zdziwienie. Zestaw przygotowany jest w formie obrazkowej i wyrazowej.
ZESTAW – GRA CIAŁA
Celem zestawu jest: rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą ciała, poprawa orientacji w schemacie własnego ciała. Zestaw polecany jest szczególnie do terapii dzieci z porażeniem mózgowym, które z uwagi na problemy czucia i ruchu posiadają zaburzone rozumienie schematu własnego ciała.
Zadaniem dziecka jest:
ZESTAW – ZABAWY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE
Celem zestawu jest rozwijanie prozodii mowy (melodia, rytm, akcent), oddychania, słuchu fonematycznego, sprawności koordynacji narządów mowy oraz artykulacji, różnicowanie głosek opozycyjnych. Zestaw jest szczególnie polecany dla dzieci z zespołem Downa z uwagi na ich problemy z oddychaniem oraz z prozodią mowy. Zestaw zawiera; konspekt uwzględniający procedurę prowadzenia zajęć, zestaw obrazków ze zwierzętami, przedmiotami, pojazdami, zestaw wierszyków i zagadek do ćwiczeń dźwiękonaśladowczych, treść bajki przedstawioną w formie plansz oraz plansze zadaniowe nawiązujące do treści bajki, komplet malowanek jednoelementowych nawiązujących do treści bajki oraz ćwiczeń dźwiękonaśladowczych.
Powrót